آیا شما هم مدت طولانی است که درگیر جوش های سینه، پشت و قسمت های پایین تر بدن خود هستید؟


آیا شما هم مدت طولانی است که درگیر جوش های سینه، پشت و قسمت های پایین تر بدن خود هستید؟ آکنه بدن فوق العاده آزاردهنده می باشد و ما نیز همانند شما از آنها نفرت داریم! بنابراین در این پست، ما آمده ایم تا برخی از اقدامات پیشگیرانه و همچنین برخی از درمان های موثری که می تواند به شما در رهایی از شر این مشکل دیوانه کننده کمک کند را در اختیارتان قرار دهیم:

چگونگی جلوگیری از آکنه بدن
پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. از اینرو قصد داریم تا با عملی ترین روش های موثر برای جلوگیری از آکنه های بدن کار را شروع کنیم:
- لباس های تنگ و چسپناک را فراموش کنید و به سمت پوشاک گشاد و راحت بروید که نشان دهنده استیل ظریف و نرم هستند. این کار به پوستتان اجازه نفس کشیدن را می دهد. با توجه به یک مطالعه بالینی، اصطحکاک و سوزش ناشی از یک پارچه محکم که بر روی پوست قرار گرفته می تواند آغازگر درمان آکنه های بدن باشد. اگر پوست شما نیز مستعد آکنه می باشد، لباس های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پنبه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
- بعد از اتمام جلسات باشگاهی خود بلافاصله تی شرت و یا تاپ عرق کرده خود را در بیاورید. متخصصین پوست توصیه کرده اند که پس از اتمام تمرین لباس های ورزشی خود را تعویض کرده و درعرض 5 دقیقه یک دوش بگیرید. درغیر این صورت، همراه داشتن یک بسته دستمال مرطوب می تواند مفید باشد. آن باعث کاهش شانس ابتلا به باکتری بر روی پوست می شود، که برای جلوگیری از آکنه بدن ضروری می باشد.
- آن دسته از مواد پاک کننده و اسکراب هایی را انتخاب کنید که مخصوص پوست های حساس طراحی شده اند. زیرا آنها باعث هیچگونه التهابی نخواهند شد، در نتیجه از بروز آکنه بدن جلوگیری می شود.
- آن دسته از افرادی که دارای پوست بسیار خشک هستند اغلب بیشتر در معرض توسعه آکنه های بدن خود می باشند. بنابراین همیشه پوست خود را با استفاده از یک مرطوب کننده بدون روغن و ضدآکنه هیدراته نگه دارید.
- برای خلاص شدن از شر آکنه های بدن سعی کنید کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید. گرما و اشعه خورشید در هر فصلی از سال ممکن است وضعیت پوست شما را بدتر و منجر به جوش های شدیدی شود.
- هنگام بیرون رفتن هرگز سریعا از مرحله استفاده از کرم های ضدآفتاب عبور نکیند. آنها باید بدون روغن و با SPF 30 و یا بیشتر باشند تا بتوانند حداکثر محافظت را ارایه بدهند. همچنین از کرم های ضدآفتابی که
فاقد اکسید روی و دارای بافت های ریگ مانند می باشند استفاده نکنید، زیرا آنها ممکن است منافذ پوست شما را مسدود کنند و باعث ایجاد آکنه بدن شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


- حمل طولانی مدت کوله پشتی می تواند باعث تجمع عرق در پشت شده و منجر به آکنه های پشت بدن شوند.
- در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید چونکه غذاهای خاصی برای شیوع جوش ها وجود دارد. قند معمولی، شربت، نوشابه، آب نبات، اقلام سرخ شده، اقلامی که مراحل تهیه آنها طولانی بوده، محصولات لبنی و کربوهیدراتهای ساده باید با میوه های تازه و سبزیجات، سبزیجات برگ دار، پروتئین بدون چربی، غلات کامل وغیره جهت جلوگیری از آکنه بدن جایگزین شوند.
- یک خواب خوب شبانه برای حفظ عملکردهای طبیعی غدد ترشحی درونی مان و پیشگیری از جوش های هورمونی ضروری می باشد.
- تا جایی که ممکن است استرس خود را با تمرین هایی مانند یوگا، مدیتیشن، پیلاتیز و غیره کاهش دهید.

چگونگی درمان آکنه بدن
گاهی اوقات نمی توانیم درک کنیم که چرا حتی پس از بکارگیری بسیاری از اقدامات پیشگیرانه باز هم جوش می زنیم. برای آن لحظات خسته کننده، یک درمان واقعا موثر به عنوان تنها راه حل به کارمی آید. بررسی راه حل ها:
- با متخصص پوست خود برای پیدا کردن علل بالقوه آکنه بدنتان مشورت کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا روش های درمان درست را انتخاب کنید.
- درمانهای موضعی مثل شستشوی دارویی بدن حاوی بتا هیدروکسی اسید (BHA) و یا یک کرم OTC با 1٪ هیدروکورتیزون ممکن است نتایج مثبتی را ارائه دهد.

  • با دکتر خود در مورد درمان خوراکی برای آکنه ها مشورت کنید و از آنها برای از بین بردن جوش ها از داخل امتحان کنید.
    - برخورد طبیعی همیشه برای آکنه بدن کارا و صحیح می باشد. بسیاری از مواد موجود در آشپزخانه، گیاهان، و دیگر مواد ساده وجود دارد که می توانید از آنها بطور موثر برای از بین بردن این جوش های ریز استفاده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درمان طبیعی برای جلوگیری و درمان آکنه بدن
- روغن درخت چای:یک عامل ضد باکتری قوی می باشد که می تواند در ازبین بردن باکتری های آکنه زا بسیار موثر باشد. چند قطره از روغن درخت چای رقیق بر روی جوش بمالید و یا به سادگی از یک محصول مراقبت از پوست حاوی روغن درخت چای استفاده کنید.
- سرکه سیب: ضد باکتری، ضد التهاب، و اصلاح کننده PH می باشد که باعث توازن اسید بدن شده و بطور طبیعی مانع آکنه بدن می شود. مصرف و کاربرد موضعی سرکه سیب رقیق در این درمان کارآمد می باشد.
- آسپرین: 3 عدد قرص آسپرین را پودر کرده و با 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب آنرا مخلوط کنید. سپس آنرا بطور منظم بر روی نواحی جوش زده بمالید. این روش در کاهش بسیار سریع آکنه ها موثر می باشد.
- چای سبز: یک فنجان چای سبز تازه را دم کنید، سپس آنرا سرد کرده و در یک بطری خالی کنید. آنرا با اضافه کردن نصف فنجان آب رقیق کنید و هربار پس از استحمام بر روی نواحی جوش زده خود اعمال کنید. به دلیل سرشار از آنتی اکسیدان بودن آن، هم چربی و هم خشکی پوست را کنترل می کند.
خیار: یک خمیر هموار از یک خیار تازه تهیه کنید و همانند یک ماسک آنرا در سرتاسر قسمت های جوش زده بدن پخش کنید. بعد از 20 دقیقه آنرا با آب سرد بشویید. این کار منافذ پوست شما را باز کرده و بطور عمیق پاک خواهد کرد.
پوست پرتقال: پوست پرتقال سرشار از ویتامین C و اسید سیتریک می باشد، آن به راحتی آکنه های بدنتان را ازبین می برد. یک خمیر از مخلوط پودر پوست پرتقال و آب درست کنید و روزانه دوبار آنرا برروی آکنه ها بمالید.

منبع : مجله ای میکاپ

 

ورود/ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد نمایید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
لطفا کد یکبار رمز ارسال شده به ایمیل یا موبایل خود را وارد کنید
شما قبلا وارد شده اید