انتخاب بهترین ریمل برای داشتن زیباترین چشم ها


انتخاب بهترین ریمل برای داشتن زیباترین چشم ها

انتخاب ریمل خوب قبل از صرف هزینه های بالا نیازمند دانستن نکات مهمی در انتخاب یک ریمل خوب برای مژه ها است که در این مقاله با آنها آشنا می شوید.

شاید ریمل چشم، متداول ترین ابزار زیبایی باشد. استفاده از آن آسان است، و بلافاصله اثر قابل توجهی می گذارد. حتی افرادی که اهل آرایش نیستند، تمایل دارند که از آن استفاده کنند. ریمل، شکل چشم شما را زیباتر می کند و با تفکیک مژه ها، باعث می شود که چشم بزرگتر به نظر برسد.

بازار، پر از ریمل هایی است که ادعا می کنند دارای فرمول های حجم دهنده، ضخیم کننده، بلند کننده و تقویت کننده هستند. هر ریملی، چند مزیت دارد اما چطور متوجه می شوید که کدام ریمل برای شما مناسب است. در هنگام انتخاب ریمل، هم باید برس ریمل را در نظر بگیرید، و هم فرمول ریمل را. برای دستیابی به مژه های مورد نظرتان، هر دوی اینها به یک اندازه مهم هستند.

انتخاب بهترین ریمل برای داشتن زیبا ترین چشم ها

انتخاب بهترین ریمل برای داشتن زیباترین چشم ها

 

فرمول مناسب برای ریمل خود را پیدا کنید: اولین گام برای داشتن مژه‌های زیبا، استفاده از فرمول مناسب برای ریمل است. برخلاف تصور خیلی‌ها، ریمل‌ها تنها یک نوع نیستند و برای هر نوع مژه ریمل خاصی وجود دارد. مثلا اگر نیاز شما ضخیم کردن مژه‌ها باشد اما از ریمل بلندکننده استفاده کنید احتمالا ناامید خواهید شد.

انواع مختلف ریمل عبارتند از:

1ریمل بلند کننده

اگر عاشق مژه هایی بسیار بلند هستید که به گوشه های عینک آفتابی تان برخورد کنند، باید ریملی با فرمول بلند کننده پیدا کنید.  معمولا مواد تشکیل دهنده ای مانند الیاف دارد که می توانند خودشان را به مژه های شما بچسبانند تا مژه ها ظاهر بلندتری پیدا کنند. آنها فرمولی دارند که می توانید بدون تجمع ریمل روی مژه ها، چند لایه از آن را روی هم بزنید. آنها برای افرادی که مژه های کوتاه دارند موثرند.

2ریمل ضخیم کننده

ریمل ضخیم کننده به مژه های شما، حجم و سنگینی می افزاید. آنها معمولا فرمول غلیظ تری دارند و ممکن است حاوی پلیمرهای سیلیکون یا موم باشند که باعث می شود مژه های شما پرتر بنظر برسد. شما می خواهید مقدار زیادی  بزنید، اما برس ریمل را با دستمال کاغذی پاک کنید تا پوشش اضافی بین موهای ریمل از بین برود.

در جاهایی از مژه که می خواهید برجسته تر بنظر بیاید، بیشتر ریمل ضخیم کننده بزنید. برای چشمانی بازتر، ریمل را در وسط چشمهایتان بزنید و برای چشم های گربه ای یا بیشتر بالا بردن مژه ها، ریمل را در گوشه چشم ها بزنید.

3ریمل فر کننده

ریمل های فر کننده معمولا حاوی پلیمر و رزین هستند تا به حفظ فر مژه ها بطور موقت کمک کنند. باید بیشترین مقدار ریمل فر کننده را به ریشه ی مژه ها بزنید تا شکل بگیرند. بهترین ترفند برای رسیدن به بهترین نتیجه ، ترکیب کردن  و ضخیم کننده است. در ابتدای کار مژه های تمیز را با فر مژه، فر می کنیم. سپس روی مژه ها از ریشه تا نوک، ریمل بلند کننده می زنیم. سپس با چرخاندن برس ریمل ضخیم کننده از ریشه تا نوک مژه ها، از ریملاستفاده میکنیم .

4شکل برس

شکل برس، محل برخورد ریمل با مژه هایتان را تعیین می کند. برای افزایش حجم و ضخامت، اکثر برس ها باید پرتر و ضخیم تر بوده، و موهای بیشتری داشته باشند. ریمل های فر کننده، برای بالا بردن مژه ها معمولا یک چوب منحنی شکل دارند. اکثر برندها برای ریمل بلند کننده، یک چوب مستقیم و باریک ارائه می کنند که بیشتر شبیه شانه است تا یک برس سنتی. هر چه بین موها، فضای بیشتری وجود داشته باشد، برس در جدا کردن و تفکیک مژه های شما بهتر عمل می کند.

5آماده کردن مژه‌ها برای ریمل زدن

مژه‌ها را نرم کنید: پس از این که ریمل مناسب را انتخاب کردید باید مژه‌ها را برای ریمل زدن آماده کنید. اگر مژه‌های شما نرم و سالم باشند ریمل بهترین اثر را خواهد داشت. می‌توانید از نرم کننده و حالت دهنده مژه که در بازار موجود است استفاده کنید و آن را شب پس از پاک کردن آرایش، روی مژه‌ها بمالید و صبح روز بعد آرایش خود را انجام دهید. می‌توانید به جای خرید این نرم کننده آن را خودتان در منزل بسازید. کمی وازلین، محتویات قرص ویتامین E و روغن نارگیل را مخلوط کرده و داخل یک ظرف خالی ریمل بریزید و استفاده کنید.

قبل از ریمل زدن فرمژه بزنید: فرمژه زدن باعث می‌شود مژه‌ها بلندتر و پرپشت‌تر دیده شوند و ریمل زدن اثر بهتری روی آن داشته باشد. اما هرگز بعد از ریمل زدن فرمژه نزنید چون مژه‌ها به فرمژه می‌چسبند و ممکن است کنده شوند. فرمژه شما نیز دیگر قابل استفاده نخواهد بود. اگر فرمژه ندارید می‌توانید از روش‌های دیگر برای فرکردن مژه‌ها استفاده کنید.

از پرایمر ریمل استفاده کنید: پرایمر ریمل نوعی ریمل به رنگ سفید است که باعث می‌شود مژه‌ها حجیم و بلند شوند و پایه مناسبی را روی مژه‌ها ایجاد می‌کند تا ریمل راحت‌تر استفاده شود و اثر بهتری داشته باشد.

استفاده از ریمل

اضافات ریمل را از پرس پاک کنید: حال که ریمل مناسب را انتخاب کردید و مژه‌ها را آماده کردید در ریمل را باز کنید و برس را خارج کنید، اگر در همین حالت برس را به مژه‌ها بزنید ریمل روی مژه‌ها قلمبه قلمبه خواهد ایستاد اما اگر با یک دستمال کاغذی اضافات ریمل را از برس آن پاک کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. اگر دستمال همراه ندارید برس ریمل را به کناره در ظرف فشار دهید تا اضافات آن جدا شود. فراموش نکنید که نباید برس ریمل را داخل ظرف آن به طرف بالا و پایین حرکت دهید چون با این کار هوا وارد ظرف ریمل شده و آن را خشک می‌کند.

1برس ریمل را روی پایه مژه‌ها حرکت دهید:

برس را دقیقا روی ریشه مژه‌ها بگیرید و با حرکات رفت و برگشتی چپ و راست به مژه‌ها فشار دهید تا یک لایه ریمل روی ریشه مژه‌ها بنشیند.

2با حرکت زیگزاگ کل مژه‌ها را پوشش دهید:

حال با حرکت زیگزاگ برس را به سمت بالا حرکت دهید تا به نوک مژه‌ها برسد و پوشش کاملی روی سطح مژه‌ها ایجاد شود. برای مژه‌های پایین برس را عمودی بگیرید و مژه‌ها را دانه دانه پوشش دهید. توجه کنید که ریمل زدن آخرین مرحله آرایش چشم شماست و اگر نگران این هستید که پلک‌ها آلوده شوند یک کارت ویزیت بالای مژه‌ها بگذارید تا پلک را از آلوده شدن حفظ کند.

3پس از ریمل زدن مژه‌ها را شانه کنید:

وقتی اولین لایه ریمل را زدید چند ثانیه صبر کنید سپس با شانه مخصوص مژه، آن‌ها را شانه بزنید تا هرگونه ماده اضافی از بین مژه‌ها خارج شود. این کار را با یک مسواک کهنه تمیز هم می‌توانید انجام دهید.

4در صورت نیاز یک یا چند بار دیگر ریمل بزنید:

اگر تنها یک نوع ریمل مناسب شماست در این مرحله کار شما تمام شده است اما اگر به لایه‌ها و انواع دیگر ریمل هم نیاز دارید این مراحل را مجددا تکرار کنید و به خاطر داشته باشید که روش ریمل زدن برای همه انواع ریمل‌ها به همین شکل است. اما در استفاده از ریمل زیاده‌روی نکنید و شانه زدن بعد از هر مرحله را نیز فراموش نکنید تا مژه‌های طبیعی و زیبا داشته باشید.

 

ورود/ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید

رمز عبور خود را وارد نمایید
کد یکبار رمز خود را وارد کنید
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
لطفا کد یکبار رمز ارسال شده به ایمیل یا موبایل خود را وارد کنید
شما قبلا وارد شده اید